Poniższe ogólne warunki zawierania umów stanową załącznik nr 1 do umów sprzedaży lub sprzedaży na raty przez TMSYS Sp.z o.o. i w dalszej części są nazywane OWZUS. Ogólne warunki zawierania umów określają tryb postępowania oraz systematyzują czynności podejmowane przez Kupującego i Sprzedającego w celu skutecznego wykonania umowy sprzedaży lub umowy sprzedaży na raty przez TMSYS Sp.z o.o.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1 Definicje pojęć.
Ilekroć w OWZUS, w umowie sprzedaży lub umowie sprzedaży na raty użyto sformułowania jak poniżej, rozumie się przez to;
- akcja promocyjna – przedsięwzięcie, działanie które ma na celu dotarcie do określonej grupy odbiorców z prezentacją aktualnej oferty TMSYS Sp. z o.o. w czasie którego organizator akcji promocyjnej może ustalić rabaty, dodatki do zakupionych towarów lub
inne korzyści, których nabycie będzie uzależnione od zawarcia umowy z TMSYS Sp. z o.o. w określonym czasie lub na określonych warunkach. Żadna akcje promocyjna organizowana przez TMSYS Sp. z o.o. nie jest przyrzeczeniem publicznym. - Firma Kurierska – podmiot, profesjonalnie trudniący się doręczaniem przesyłek.
- Klient – każdy kto zawarł umowę zobowiązaniową z TMSYS Sp. z o.o.
- kupujący program z oferty TMSYS Sp. z o.o. – zobacz Klient
- konieczne oprogramowanie – program lub programy komputerowe niezbędne do prawidłowego działania sprzętu komputerowego i programu z oferty. Szczegóły minimalnych wymagań dla koniecznego oprogramowania wskazano w rozdziale „Minimalne wymagania dla programów z oferty”.
- licencje czasowe – licencja programu z oferty, mająca ograniczenie czasowe w użytkowaniu programu lub jakiejkolwiek jego części mogąca uniemożliwiać korzystanie z wybranych funkcji, stanowiąca własność TMSYS Sp. z o.o. wydawana Klientowi w zastępstwie programu z oferty, na którym ustanowiono zastaw umowny,
- odsetki karne – odsetki za opóźnienie w transakcjach handlowych, o których mowa w art. 4 pkt. 3 ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. 2013 poz. 403)
- oferta TMSYS Sp. z o.o. – podanie do publicznej wiadomości informacji określającej towar i cenę
- oprogramowanie – zobacz program z oferty
- problemy koncepcyjne z użytkowaniem przedmiotu umowy – uzyskanie odmiennych od zakładanych efektów pracy z wykorzystaniem zgodnym z przeznaczeniem oprogramowania
- problemy techniczne z użytkowaniem przedmiotu umowy – ograniczenia, utrudnienia lub inne zakłócenia w korzystaniu z przedmiotu umowy, które odbiegają od deklarowanych lub spodziewanych parametrów, będące wynikiem działania lub jakiegokolwiek zakłócenia w działaniu sprzętu komputerowego i koniecznego oprogramowania będącego w użyciu Klienta
- program z oferty – towar w postaci programu komputerowego, o określonych właściwościach użytkowych, przeznaczeniu oraz wymaganiach sprzętowych (sprzęt komputerowy),
- rekomendowane środowisko pracy – sprzęt komputerowy wraz z koniecznym oprogramowaniem o parametrach co najmniej wskazanych przez TMSYS Sp. z o.o.
- sieć dystrybucji – podmioty oferujące programy z oferty TMSYS Sp. z o.o. na podstawie porozumienia podmiotu oferującego i TMSYS Sp. z o.o.
- sprzęt komputerowy – maszyny przenośne do automatycznego przetwarzania danych o masie do 10 kg, tj.: laptopy, notebooki, oraz maszyny do automatycznego przetwarzania danych, zawierające lub nie w tej samej obudowie jedno lub dwa urządzenia następującego typu: urządzenia pamięci, urządzenia wejścia i wyjścia wraz z urządzeniami peryferyjnymi umożliwiającymi wykorzystanie procesów przetwarzania
danych - wsparcie techniczne – pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych z użytkowaniem oprogramowania, świadczoną za pośrednictwem telefonu, Internetu, maila lub w siedzibie TMSYS Sp.z o.o., z czasem reakcji 1 dzień roboczy, dostępną w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00 lub, w przypadku błędów i usterek oprogramowania wymagających zaangażowania w jego rozwiązanie producenta oprogramowania, pomoc i pośrednictwo w ich rozwiązaniu, z czasem reakcji 3 dni robocze.
- wydanie – ilekroć w OWZUS lub umowach, do których stasuje się OWZUS użyto słowa „wydanie” rozumie się przez to dostarczenie do siedziby TMSYS Sp. z o.o. przedmiotu na koszt i ryzyko zobowiązanego do wydania,
- wymagania sprzętowe – zobacz sprzęt komputerowy
- zamówienie – oświadczenie woli złożone TMSYS Sp. z o.o. w celu zawarcia umowy
ZAWIERANIE UMÓW
§ 2 Zawarcie umowy w drodze negocjacji.
- Złożenie zapytania dotyczącego szczegółów z aktualnej oferty TMSYS Sp.z o.o. traktowane jest jako zaproszenie do rozpoczęcia negocjacji w celu zawarcia umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty.
- Negocjacje w celu zawarcia umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty uważa się za rozpoczęte z chwilą rozpoczęcia rozmów co do postanowień tych umów, w szczególności co do ustaleń cen, warunków płatności sposobu i terminów dostaw towarów.
- Po osiągnięciu porozumienia co wszystkich postanowień, które były przedmiotem negocjacji w celu realizacji zawartej umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty strona negocjacji przesyła do TMSYS Sp.z o.o. dane do faktury VAT oraz wskazanie adresu dostawy.
- Negocjacje mogą być prowadzone w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość, w tym przy użyciu poczty elektronicznej.
§ 3 Zawarcie umowy bez negocjacji.
- Oświadczenie woli złożone TMSYS Sp.z o.o. za pomocą środka bezpośredniego
porozumiewania się na odległość, w tym przy użyciu poczty elektronicznej, w którym
strona wyraziła chęć zakupu towaru TMSYS Sp.z o.o. poczytuje się za chęć zawarcia
umowy (zamówienie). - Do zawarcia umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty dochodzi z chwilą potwierdzenia
przez TMSYS Sp.z o.o. zamówienia.
CENY I RABATY
§ 3 Ceny.
- Ceny towarów są prezentowane w aktualnych ofertach TMSYS Sp.z o.o. oraz na stronach internetowych prowadzonych przez TMSYS Sp.z o.o. jeśli podano tam ceny.
- Ceny wyrażone są w złotych polskich w kwotach netto (bez podatku VAT) lub brutto (z podatkiem VAT)
§ 4 Terminy płatności.
- Podmiot, z którym TMSYS Sp.z o.o. pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych może skorzystać z odroczenia terminu płatności, nie dłużej niż 60 dni.
- Podmiot, z którym TMSYS Sp.z o.o. nie pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych może skorzystać z odroczenia terminu płatności.
§ 5 Rabaty
- Rabaty udzielane przez TMSYS Sp.z o.o. mogą być udzielone w związku z:
1. znaczną ilością zakupionych towarów,
2. podmiotom, z którymi TMSYS Sp.z o.o. pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych,
3. w związku z akcjami promocyjnymi organizowanymi przez TMSYS Sp.z o.o.
4. w związku z akcjami promocyjnymi organizowanymi przez TMSYS Sp.z o.o. i jego partnerów
- Podmiot, któremu udzielono rabatu na podstawie § 5 pkt. 1 ust. 3, 4 może utracić
udzielony rabat w całości lub w części w sytuacji gdy;
1. ujawnią się okoliczności nieznane w czasie udzielenia rabatu, które wyłączają możliwość udzielenia rabatu w związku z podejmowaną akcją promocyjną,
2. zalega z płatnościami dłużej 60 dni,
3. wypowiedziano mu umowę sprzedaży na raty w związku z zaleganiem z płatnościami co najmniej dwóch rat
MINIMALNE WYMAGANIA DLA PROGRAMÓW Z OFERTY
§ 6 ARCHLine.XP 2019 Pro i Interior (+moduł ARCHLine LIVE)
- rekomendowane środowisko pracy:
1. System operacyjny: 64-bit Microsoft Windows 7(SP1)/8/10 z zainstalowanymi najnowszymi poprawkami (Windows XP i Windows Vista nie obsługują ARCHLine)
2. Procesor (CPU): Intel i7 (lub lepszy) lub odpowiednik AMD Pamięć (RAM): 16 GB lub więcej
3. Karta graficzna (GPU): Karta z obsługą DirectX 11 i 9.0c. Sugestia: NVIDIA lub ATI z minimum 2 GB lub więcej pamięci video Zintegrowane karty graficzne od Intel HD Graphics 3000 wzwyż.
4. Karta graficzna (GPU) dla modułu LIVE: Karta z obsługą DirectX 11. NVIDIA lub ATI z minimum 4 GB pamięci video na karcie. Zintegrowane rozwiązania vide Intela (np. w laptopach) nie są rekomendowane
5. Miejsce na dysku: HDD lub SSD – 2 GB dostępnego miejsca na pliki instalacyjne i dodatkowe minimum 6 GB (pliki dodatkowe, projekty, tekstury, modele 3D)
6. Monitor: Rekomendowana rozdzielczość FullHD(1920×1080). Obsługa rozdzielczości 4K. Obsługa wielu monitorów. Laptopy/Notebooki: rekomendowany minimalny rozmiar ekranu 15” w rozdzielczości Full HD (1920×1080). Dla rozdzielczości 4K rekomendujemy minimalny rozmiar monitora 27
7. Mysz: 2 przyciskowa + scroll-wheel (z trzecim przyciskiem środkowym)
- minimalne środowisko pracy
1. System operacyjny: 64-bit Microsoft Windows 7(SP1)/8/10 z zainstalowanymi najnowszymi poprawkami
2. Procesor (CPU): Intel i5 lub AMD Phenom lub lepszy. Pamięć (RAM): 8 GB RAM lub więcej
3. Karta graficzna (GPU): Karta z obsługą DirectX 11 i 9.0c. Sugestia: NVIDIA lub ATI z minimum 1 GB lub więcej pamięci video Zintegrowane karty graficzne od Intel HD Graphics 3000 wzwyż.
4. Karta graficzna (GPU) dla modułu LIVE: Karta z obsługą DirectX 11. NVIDIA lub ATI z minimum 2 GB pamięci video na karcie. Zintegrowane rozwiązania vide Intela (np. w laptopach) nie są rekomendowane.
5. Miejsce na dysku: HDD lub SSD – 2 GB dostępnego miejsca na pliki instalacyjne i dodatkowe minimum 6 GB (pliki dodatkowe, projekty, tekstury, modele 3D)
6. Monitor: zapewniający rozdzielczość FullHD(1920×1080)
7. Mysz: 2 przyciskowa + scroll-wheel (z trzecim przyciskiem środkowym) Wirtualizacja (maszyny wirtualne) nie współpracują z systemem Archline LIVE
- zastrzeżenia
1. większość rozwiązań kart graficznych Intela jest przeznaczona do użytku biurowego i NIE jest zalecana do aplikacji CAD
2. Windows XP i Windows Vista nie obsługują ARCHLine
WSPARCIE TECHNICZNE
§ 7 Podmiot uprawniony
- Każdy kupujący program z oferty TMSYS Sp. z o.o. ma prawo do wsparcia technicznego na zasadach i warunkach opisanych w OWZUS.
- TMSYS Sp. z o.o. może udzielić wsparcia technicznego osobie fizycznej lub prawnej, albo innej jednostce organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, która weszła w posiadanie programu z oferty TMSYS Sp.z o.o. poza siecią dystrybucji. Odpowiednio stosuje się postanowienia poniższego punktu.
- Uprawnienia kupującego program z oferty TMSYS Sp. z o.o. wynikłe z zakupu programu z oferty TMSYS Sp. z o.o. nie mogą być zbyte oraz nabyte w drodze dziedziczenia.
§ 8 Kumulacja uprawnień do wsparcia technicznego
Wsparcie techniczne świadczone jest dla każdego programu z oferty TMSYS Sp.z o.o. z osobna, jeśli kupujący program z oferty TMSYS Sp.z o.o. nabył kilka programów może korzystać ze wsparcia technicznego dla każdego zakupionego oprogramowania z osobna.
§ 9 Zawieszenie świadczenia usługi wsparcia technicznego
- TMSYS Sp.z o.o. może jednostronnie i bezterminowo zawiesić świadczenie usługi wsparcia technicznego w niżej opisanych sytuacjach;
1. Klient używa sprzętu komputerowego o parametrach niższych od minimalnie wymaganych.
2. Klient zalega za płatnością jakiegokolwiek zobowiązania wobec TMSYS Sp. z o.o. powstałego w związku z zakupem program z oferty TMSYS Sp.z o.o. dłużej niż 30 dni.
- TMSYS Sp. z o.o. w przypadku gdy kupujący program z oferty TMSYS Sp. z o.o. nabył kilka programów może zawiesić świadczenie usługi wsparcia technicznego dla jednej, kilku dowolnie wybranych lub wszystkich świadczonych usług wsparcia technicznego.
- TMSYS Sp. z o.o. zawiadamia kupującego program z oferty TMSYS Sp. z o.o. o zawieszeniu świadczenia usługi wsparcia technicznego najpóźniej w chwili kiedy klient zwróci się z żądaniem udzielenia wsparcia technicznego w dowolnej formie z wykorzystaniem telefonu, Internetu, maila lub w siedzibie TMSYS Sp.z o.o.
- Klient wobec, którego zawieszono świadczenie usługi wsparcia technicznego nie może występować z żadnymi roszczeniami z powodu zawieszenia świadczenia usługi wsparcia technicznego i nie przysługuje mu żadne odszkodowanie za ewentualnie powstałe straty, szkody.
§10 Odpłatność za usługę wsparcia technicznego
- Usługa wsparcia technicznego jest świadczona nieodpłatnie.
- W przypadku określonym w § 7 pkt. 2 TMSYS Sp.z o.o. może uzależnić udzielenie wsparcia technicznego od płatności jednorazowej, abonamentowej, oraz może ograniczyć zakres świadczonej usługi.
§ 11 Cesja uprawnienia do świadczenia usługi wsparcia technicznego
- Podmiot uprawniony nie może bez uprzedniej zgody TMSYS Sp. z o.o. dokonać odpłatnej lub nieodpłatnej cesji usługi wsparcia technicznego.
- TMSYS Sp.z o.o. może uzależnić zgodę, o której mowa powyżej od zapłaty żądanej kwoty.
- TMSYS Sp. z o.o. wyrażając zgodę na cesję uprawnienia do usługi wsparcia technicznego może wprowadzić dodatkowe wymagania lub ograniczenia w świadczonej usłudze.
LICENCJE CZASOWE
§ 12 Korzystanie z licencji czasowej.
- Klient może korzystać z licencji czasowej zgodnie z jej przeznaczeniem.
- Klient nie może bez uprzedniej zgody TMSYS Sp. z o.o. przekazać osobom trzecim licencji czasowej do płatnego lub nieodpłatnego korzystania poza osobami na stałe współpracującymi z przedsiębiorstwem klienta na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia lub umowy o dzieło.
§ 13 Ryzyko utraty lub zniszczenia licencji czasowej.
- Klient ponosi pełną odpowiedzialność z tytułu utraty lub uszkodzenia licencji czasowej nawet w wyniku zdarzeń, za które Klient nie odpowiada nawet w sytuacji dochowania należytej staranności.
- W przypadku utraty lub zniszczenia licencji czasowej TMSYS Sp.z o.o. może żądać od Klienta kary umownej w wysokości określonej w § 15 OWZUS.
§ 14 Zwrot licencji czasowej.
- Klient ma obowiązek wydać licencję czasową w terminie 7 dni od wezwania przez TMSYS Sp. z o.o.
- TMSYS Sp. z o.o. może żądać wydania licencji czasowej w przypadku;
1. wygaśnięcia zastawu na oprogramowaniu
2. wypowiedzenia umowy sprzedaży na raty
§ 15 Kara umowna.
- TMSYS Sp. z o.o. ma prawo naliczenia i dochodzenia kary umownej w wysokości 2.000 złotych w sytuacji zaistnienia jednego z niżej opisanych zdarzeń:
1. w przypadku zniszczenia, zagubienia, uszkodzenia licencji czasowej
2. lub opóźnienia przekraczającego 7 dni w wydaniu licencji czasowej
- Kupujący zapłaci TMSYS Sp. z o.o. karę umowną w wysokości 2.000 złotych w terminie 3 dni od powiadomienia o naliczeniu takiej kary umownej.
DOSTAWY
§ 16 Odpowiedzialność za opóźnienie w dostawach
TMSYS Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie przedmiotu umowy wynikłe z opóźnień Firmy Kurierskiej.
§ 17 Zobowiązanie się TMSYS Sp. z o.o. do dostawy w terminie
Zlecenie przez TMSYS Sp. z o.o. Firmie Kurierskiej usługi doręczenia przedmiotu umowy w ustalonym w umowie właściwej terminie dostawy, poczytuje się za wywiązanie się przez TMSYS Sp. z o.o. ze zobowiązania dostawy w umówionym terminie bez względu na termin wykonania usługi dostawy przez Firmę Kurierską.
§ 18 Zawieszenie biegu terminu dostawy
W przypadku wstąpienia w postępowanie reklamacyjne, spór z Firmą Kurierską, termin dostawy ustalony w umowie właściwej ulega zawieszeniu do czasu ostatecznego wyjaśnienia postępowania reklamacyjnego lub rozstrzygnięcia sporu.
ZASTAW UMOWNY
§ 19 Ustanowienie zastawu
- Klient, który nabył program z oferty TMSYS Sp. z o.o. w drodze zakupu na raty ustanawia zastaw na zakupionym programie, zastaw ten będzie realizowany zgodnie z poniżej opisanymi zasadami.
- Zastaw zostaje ustanowiony w celu zabezpieczenia wierzytelności i ewentualnie przysługujących odsetek karnych TMSYS Sp. z o.o. przysługującej jej z tytułu sprzedaży programu.
§ 20 Oznaczenie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
- Do chwili wygaśnięcia zastawu oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw traktowane jest ono jak rzecz oznaczona co do gatunku.
- Z chwilą wygaśnięcia zastawu nie później niż w kolejnym dniu roboczym TMSYS Sp. z o.o. oznaczy oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw co do tożsamości przypisując je Klientowi.
- W przypadku kiedy Klient w trakcie trwania zastawu zbył oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw i zastaw ten wygasł, TMSYS Sp. z o.o. oznaczając oprogramowanie co do tożsamości przypisuje je Klientowi. Odpowiednio stosuje się § 7 pkt 2 i 3 OWZUS.
§ 21 Miejsce przechowywania oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
- Oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw przechowywane jest w siedzibie TMSYS Sp. z o.o.
- W wyjątkowych sytuacjach, kiedy przemawiają za tym szczególne względy bezpieczeństwa, TMSYS Sp. z o.o. może powierzyć na przechowanie wybranemu przez siebie podmiotowi oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw.
§ 22 Zbycie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
- Klient zbywający oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw ma obowiązek powiadomienia nabywcy o ustanowionym zastawie.
- Niedopełnienie powyższego obowiązku nie może być podstawą żądania wydania zastawionego oprogramowania.
- TMSYS Sp. z o.o. nie wydaje nowemu właścicielowi oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw do czasu wygaśnięcia zastawu.
§ 23 Opłata za przechowanie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
- TMSYS Sp. z o.o. nie pobiera żadnych opłata za przechowanie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw.
- TMSYS Sp. z o.o. może naliczyć opłaty za przechowanie oprogramowania, na którym wygasł zastaw i nie zostało one odebrane przez Klienta w wysokości nie wyższej niż 0,3% ceny dziennie.
§ 24 Wygaśnięcie zastawu i zwrot oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
- Zastaw wygasa z chwilą zaksięgowania na koncie TMSYS Sp. z o.o. spłaty ostatniej części zobowiązania Klienta.
- Jeśli do zobowiązania Klienta zostały naliczone odsetki karne zastaw wygasa wraz z chwilą zaksięgowania na koncie TMSYS Sp. z o.o. całkowitej spłaty ostatniej części zobowiązania Klienta wraz ze wszystkimi naliczonymi odsetkami.
- TMSYS Sp. z o.o. w ciągu najbliższego dnia roboczego wysyła oprogramowanie na którym wygasł zastaw do Klienta na wskazany przez niego adres dostawy.
- W przypadku nie podjęcia przez Klienta przesyłki, o której mowa powyżej TMSYS Sp. z o.o. może naliczyć opłaty za przechowanie oprogramowania bez wezwania Klienta.
§ 25 Zaspokojenie z oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
Zaspokojenie TMSYS Sp. z o.o. z r oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw następuje według przepisów o sądowym postępowaniu egzekucyjnym.
CESJA WIERZYTELNOŚCI
§ 26 Zakaz wyłączenia cesji.
TMSYS Sp.z o.o. w żaden sposób nie zrzeka się prawa do cesji przeterminowanych wierzytelności.
§ 27 Swoboda dokonania cesji.
- TMSYS Sp.z o.o. może bez żadnych ograniczeń, kierując się jedynie swoim interesem dokonać cesji przeterminowanych wierzytelności.
- TMSYS Sp.z o.o. może dokonać cesji przeterminowanych wierzytelności po 30 dniach terminie płatności bez wezwania do zapłaty.
§ 28 Cesja wierzytelności zabezpieczonych zastawem umownym.
- Jeżeli przysługująca TMSYS Sp.z o.o. przeterminowana wierzytelność jest zabezpieczona zastawem oprogramowania zastaw ten zostaje przeniesiony wraz z przeniesieniem zabezpieczonej wierzytelności.
- Przyjmuje się, że Klient wyraził zgodę na przekazanie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw z chwilą podpisania umowy, z której ten zastaw wynikał.
WYPOWIEDZENIE UMOWY
§ 29 Wypowiedzenie umowy sprzedaży na raty
- TMSYS Sp.z o.o. może wypowiedzieć umowę sprzedaży na raty w sytuacji kiedy
1. Klient spóźnia się z zapłatą co najmniej dwóch rat lub
2. Klient zakończył działalność gospodarczą
- Wypowiedzenie umowy sprzedaży na raty zabezpieczonej zastawem oprogramowania
nie powoduje jednoczesnego wypowiedzenia zastawu, który pozostaje przy TMSYS
Sp.z o.o. do czasu zaspokojenia jej roszczeń.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 30 Zmiana ogólnych warunków zawierania umów
- TMSYS Sp.z o.o. poinformuje Klienta poprzez wysłanie wiadomości mailowej na adres wskazany przez Klienta o planowanych zmianach OWZUS na co najmniej 10 dni przed ich wprowadzeniem, ze wskazaniem planowanych zmian.
- Klient w terminie 10 dni od wysłania wiadomości mailowej, o której mowa powyżej może złożyć sprzeciw przez wysłanie wiadomości mailowej na adres dop@tmsys.pl
- Brak sprzeciwu przez Klienta wniesionego w sposób i terminie wskazanym w § 30 ust.
2 OWSUZ przyjmuje się za akceptację przez Klienta OWSUZ w proponowanym przez TMSYS Sp.z o.o. brzmieniu.
- W przypadku złożenia przez Klienta sprzeciwu w sposób i terminie wskazanym w § 30 ust. 2 OWZUS, obydwie strony mają prawo do wypowiedzenia umowy sprzedaży na raty w trybie natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia.